גבריאלה דוידוביץ'-ויסברג |  22.09.2019 11:53 עודכן ב: 13:08

צריכת דגי הבריכות הטריים בעונת החגים הקרובה ממשיכה לעלות בהדרגה, וצפויה להגיע ל-1,600 טונות – כך הודיע הבוקר (א') ארגון מגדלי הדגים בישראל. הנתון משקף עלייה של 50 טונות בביקוש לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, ועלייה של 100 טונות לעומת הביקוש ב-2017.

סקר שביצע באחרונה הארגון באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, מעלה כי 75% מהם צורכים דגים לפחות פעם בשבוע, 52% מעדיפים דג טרי על דג קפוא ו-72% מעדיפים דג מפולט על דג שלם. לפי נתוני הארגון, הישראלים צפויים לצרוך בחגים 650 טונות דגי קרפיון, 600 טונות אמנון, 200 טונות דגי בורי 150 טונות של דגי בס, אדמונית, ברמונדי, לברק ועוד

"אם יש משהו שאנו יכולים לומר בבירור הוא שבשנים האחרונות אנחנו רואים פתיחות גוברת והולכת מצד הצרכן הישראלי להתנסות בטעמים חדשים ומנות חדשות, לצד המנות המסורתיות של שולחן החג, כמו הבס, הבורי והברמונדי". אומר אלי שריר, מנכ"ל ארגון מגדלי הדגים בישראל.

"אנחנו רואים בעלייה המתמשכת בביקושים הבעת אמון של הצרכן הישראלי בדג הישראלי הטרי, ונמשיך לעשות כל שבידינו כדי להמשיך ולהצדיק את האמון הזה. המגדלים נערכו מראש לעלייה בביקוש, ולא צפוי מחסור בדגי בריכות טריים. אם ייווצרו חוסרים נקודתיים, הם יטופלו על ידינו בכדי להבטיח אספקה רציפה ומהימנה של דגי בריכות טריים לכל אורך תקופת החגים".